Lipo batterij info

Algemene club berichten post je hier.

Moderator: Dave

Lipo batterij info

Postby Dylan » Thu Feb 09, 2017 8:18 pm

hallo ik ben dylan
Ik heb een vraag over de lipo batterij die ik heb aangekocht.
De vraag gaat als volgt: ik heb er één gekocht met een ander aansluiting dan die van tamiya dus mijn vraag is of ik dat er gwn kan afknippen en een tamiya aansluiting aan kan zetten of is dit niet mogelijk.
Dylan

Re: Lipo batterij info

Postby bart verschueren » Thu Feb 09, 2017 9:14 pm

Is mogelijk maar je kan beter iets anders gebruiken dan die van tamiya. Ik zelf gebruik 4mm gold stekkers.
no pain, no gain
bart verschueren

Postby Mathias - Nico » Fri Feb 10, 2017 3:36 pm

Dylan, In principe kunnen Tamiya stekkers wel. Als je er andere opzet aangeeft, is dit wel beter, maar dat betekent dan wel dat je ook aan de regelaar uiteraard andere stekkers moet steken.
Die gold stekkers zijn goed, maar als je een batterij met kabels aanhebt, werkt dat niet, denk ik, omdat je geen "gat" hebt om de stekker in te steken. (Bart, correct me if I'm wrong :) ).
Dan moet je al deans stekkers gebruiken of zo. Zet er anders voorlopig al even de Tamiya stekkers op, dan kan je verder en dan kijken we wel verder. Als het niet lukt, breng het dan gewoon mee naar de club en dan helpt er wel iemand.
Let wel dat als je de draden doorknipt, dat je ze 1 voor 1 doorknipt, anders krijg je serieuze kortsluiting.

Nico
Mathias - Nico

Postby bart verschueren » Sun Feb 12, 2017 10:23 am

Gold stekkers kunnen ook perfect als je met kabels aan je batterij zit. Enkel de female gedeelte aan de kabels zetten krimpkous erover en klaar
no pain, no gain
bart verschueren

Postby Mathias - Nico » Mon Feb 13, 2017 3:58 pm

Bart, inderdaad. Maar dan moet de krimpkous wel perfect zitten en mag er niets koper vrij zijn dat elkaar kan raken. :D
Mathias - Nico

Postby bart verschueren » Mon Feb 13, 2017 5:03 pm

Altijd klein beetje groter laten en dan na het krimpen perfect afsnijden. Simpeler dan een body in de juiste richting erop zetten :lol:
no pain, no gain
bart verschueren

Postby Mathias - Nico » Mon Feb 13, 2017 6:36 pm

:lol: Die ga ik nog lang mogen horen denk ik.
Mathias - Nico

Return to Club chitchat