FBA licenties

Algemene club berichten post je hier.

Moderator: Dave

FBA licenties

Postby Ally » Fri Dec 19, 2014 9:38 pm

Wie wil er allemaal een FBA licentie nemen om BK mee te rijden?
Geef aan of je rookie of full wil.

Opgelet: om enkel het BK bij ons mee te doen heb je geen licentie nodig :-)
Je FBA member licentie (verzekering) zit bij in het GTM lidgeld en is voldoende om een BK bij de eigen club mee te rijden.
GTM R/C Club bestuur
Ally

Re: FBA licenties

Postby benny » Sat Dec 20, 2014 12:53 pm

Full voor mij.
GTM R/C Club bestuur
benny
Site Admin

Postby herman vg. » Wed Dec 24, 2014 1:35 am

Rookie licentie voor vincent
Rookie licentie voor herman
herman vg.

Postby addicted2blue » Wed Dec 24, 2014 1:58 pm

Voor mij ook een rookie :wink:
addicted2blue

Postby michel46 » Wed Dec 24, 2014 7:13 pm

voor mij ook rookie
michel46

Postby benny » Wed Dec 24, 2014 7:35 pm

herman vg. wrote:Rookie licentie voor vincent
Rookie licentie voor herman

Hoeveel keer hebben jullie al een Rookie licentie gehad Herman? Ik geloof dat je dat maar twee jaar mag gebruiken.
GTM R/C Club bestuur
benny
Site Admin

Postby herman vg. » Wed Dec 24, 2014 9:10 pm

Wij hebben 1 jaar BK meegereden.
herman vg.

Postby benny » Wed Dec 24, 2014 9:19 pm

Ok, dan is het in orde.
GTM R/C Club bestuur
benny
Site Admin

Postby janvanderheyden » Sun Jan 04, 2015 9:16 pm

Voor mij ook graag een rookie licentie!
"Leave me alone, I know what I'm doing"
janvanderheyden

Postby Ally » Sun Jan 11, 2015 2:00 pm

Ter info:
Voor zij die in het BK met de touring beginnerklasse 17,5 blinky willen rijden: je hebt hiervoor ook een licentie nodig (nagevraagd bij FBA).
Enkel het BK op de eigen club mag je als member meerijden.
Als je eender welke klasse op een BK buiten je eigen club meerijd heb je een rookie of full licentie nodig.
GTM R/C Club bestuur
Ally

Postby addicted2blue » Sun Jan 11, 2015 2:38 pm

Dan gaat Femke hier niet aan mee doen, dit is geen erkende reeks en dus lijkt dit voor mij persoonlijk meer op een geldklopperij dan.
Dat is hetzelfde als dat je aan mensen geld vraagt zonder dat daar iets tegenover staat.

Enkel ikzelf zal dan deelnemen aan het BK.

Jammer
addicted2blue

Postby Ally » Sun Jan 11, 2015 3:55 pm

deze 17,5 blinky touring beginners klasse is even on/officieel als F1.
er wordt een klassement bijgehouden, maar het is geen officieel belgisch kampioenschap.
GTM R/C Club bestuur
Ally

Postby addicted2blue » Sun Jan 11, 2015 4:50 pm

Dat klassement is me niet door Marc bevestigd geweest.
Bovendien heeft het geen enkel reglement (ook geen FDR beperking) en moet je nog zelf voor een baancommissaris zorgen welk dan wel voor een F1 reeks word gedaan.
Met een verzekering ben ik akkoord maar ik ga geen licentie betalen voor een reeks waar zelfs geen garantie bestaat dat deze reeks ook daadwerkelijk zal plaats vinden als er minder dan 5 piloten zijn.
Er kan zelfst niet gezorgd worden dat bepaalde personen niet aan deze reeks kunnen deelnemen.

Het initiatief is zeer goed, de uitwerking ervan echter niet.

Mss kan er op dit forum eens ne keer naar meningen gepolst worden hoe de geïnteresseerde kandidaten hierover denken en dat jij en Benny als club afgevaardigden dit zouden vermelden/verdedigen op de vergadering van het BK.
Op onze club alléén al zijn er wsl 4 mensen die interesse hebben in deze reeks, maar er word niets gezegd of gevraagd of er daadwerkelijk geïnteresseerde piloten zijn voor deze reeks. Laat staan hoe zij hierover denken.
Naar mijn inzien heeft het dan geen nut om naar een vergadering te gaan als je de clubleden hierover niet hebt geraadpleegd he Ally.
Tenslotte zijn jij en Benny onze enige mensen die hierover mee kunnen stemmen en of hun zegje mogen doen.

Waarom moet alles toch steeds zo moeilijk gaan terwijl het allemaal zo gemakkelijk kan zijn.
addicted2blue

Postby Ally » Sun Jan 11, 2015 7:09 pm

dit is iets waar ze op de electro onroad meeting mee afgekomen zijn ZONDER vooraf medegedeeld te zijn.
we hebben pas ter plaatse de agendapunten gekregen.
het is nu wat het is tot de electro onroad meeting eind dit jaar, dus dit seizoen zal er niets meer veranderen.
ik sta open voor aanpassings voorstellen, maar weet dat die pas eind van het jaar doorgegeven kunnen worden en op de electro onroad meeting besproken en verdedigd kunnen worden.
besef ook dat wij maar een beperk aantal stemmen hebben van de totaal aanwezige clubs ... dus als de meerderheid het anders ziet ...

momenteel zijn er inderdaad heel weinig regels aan verbonden, voor zover ik toen opgeschreven heb:
touring, rubber, 17,5 blinky of tincan/carsoncup consoorten.

tot op heden heb ik nog geen officieel verslag ontvangen of gezien van deze meeting.
volgens mij mag die pas vrijgegeven worden na de generale fba meeting (waar ze enkel nog bekrachtigd wordt).

wat zou je willen voorstellen als aanpassingen en wat denken de andere geinteresseerde clubleden er over?
GTM R/C Club bestuur
Ally

Postby addicted2blue » Sun Jan 11, 2015 7:28 pm

Ik zou het zeer belangrijk vinden dat als ze het als een beginnersklasse willen introduceren dat men daar ook een FDR beperking bepaald voor elke wedstrijd (zoals bij de 10.5T word gedaan) en dat de F1 piloten baancommissaris zouden zijn voor deze klasse en andersom aangevuld met ouders van de jonge piloten.
Dit omdat beide reeksen geen officieel erkende klassen zijn en hiervoor toch geen bekers of wat dan ook voorzien zijn.
En dat er eventueel ook met dezelfde banden als in de andere reeksen word gereden, bij de F1 worden ook bepaalde banden verplicht maar is het merk van de regelaar en motor vrij.
En om bepaalde piloten uit deze reeks weg te houden kan men gemakkelijk in een klein en eenvoudig reglement vermelden dat niemand in deze reeks mag deelnemen die voordien al op een BK wedstrijd op een podiumplaats heeft gereden en of al in de voorgaande jaren in de stock reeksen een gans seizoen heeft deelgenomen.
En door dat ze de FDR zouden beperken gaan hierdoor de snellere piloten niet naar deze reeks afzakken (vanwege te trage snelheid) en gaan de snellere 17.5T piloten sneller de overstap maken naar de super stock 10.5T.

Zo simpel kan het zijn en hiervoor moet je niet gestudeerd hebben om zoiets in een reglement te kunnen gieten.
addicted2blue

Next

Return to Club chitchat