27T Stock

Discussie omtrent de reglementen van de club gebeuren hier.

Moderator: Dave

27T Stock

Postby benny » Mon Dec 16, 2013 12:43 am

Ik heb nog wat voorstellen opgevangen om het reglement van de 27T stock aan te passen. Het voorstel is om slechts één motor toe te laten en dat is de 540 Silvercan van Johnson of Mabuchi en om alleen nog plastic chassis toe te laten en dus geen carbon chassis meer. Ik vind dit wel een goed idee om zo de 27T stock klasse nog toegankelijker te maken voor absolute beginners.
GTM R/C Club bestuur
benny
Site Admin

Re: 27T Stock

Postby bart verschueren » Mon Dec 16, 2013 9:35 am

Is het misschien ook geen idee om de maximale toegelaten snelheid op te trekken van 35 naar 40. Want heb gemerkt dat de meesta die tamiya cup rijden meestal tussen die snelheden zitten
no pain, no gain
bart verschueren

Postby Mathias - Nico » Mon Dec 16, 2013 1:40 pm

Ik vind het een goed idee van Benny om de stock te reglementeren. Verder geef ik Bart wel gelijk om de max snelheid op te hogen. De tandwielen worden steeds gewijzigd enkel en alleen voor de clubrace om binnen de toegelaten snelheid te blijven.
Mathias - Nico

Postby bart verschueren » Mon Dec 16, 2013 2:23 pm

Geen carbon chassis is wel drastisch vind ik. Als iemand bv een 2dehands xray koopt dan mag hij niet meedoen. Alleen plastic is wel heel tamiya gezind.
no pain, no gain
bart verschueren

Postby benny » Mon Dec 16, 2013 3:59 pm

bart verschueren wrote: Alleen plastic is wel heel tamiya gezind.

Dat valt wel mee hoor. Behalve de Tamiya wagens kan je bijvoorbeeld nog kiezen voor één van onderstaande modellen:

HPI Sprint 2 Sport RTR
HPI Sprint 2 Flux
HPI E10
LRP S10 Blast TC Clubracer
TEAM ASSOCIATED APEX RTR
TEAM ASSOCIATED TC4 Club Racer
Vaterra Nissan GTR 2012 RTR
XRAY T3 RACER
Kyosho Fazer

Keuze genoeg denk ik dan. En dan houden we nog niet eens rekening met de tweedehands markt.
GTM R/C Club bestuur
benny
Site Admin

Postby addicted2blue » Mon Dec 16, 2013 5:52 pm

Van Yokomo heb je ook nog de BD7ver.RS

Als je de Xray T3R zou toelaten dan heb je ook nog de Spec-R S1 of de 3racing sakura XI sport, maar deze 3 bolides hebben geen plastiek chassis (kuip) maar een glasfiber chassis plaat (heeft dezelfde layout/opbouw als een wagen met carbon chassis).
addicted2blue

Postby Dave » Mon Dec 16, 2013 7:03 pm

In de tamiya reeks en op de fundrive word er met de carson gereden.
Misschien een beter alternatief is een brushless setje van 21t ofzo...
Dave
Site Admin

Postby addicted2blue » Mon Dec 16, 2013 7:12 pm

Ik heb over een tijdje terug met mijn TT-02 21.5T blinky gereden en dit samen met Bart en werner enzo, ik heb toens wel met een zware verhouding gereden (ik dacht dat ik 90T spur en 46T pinion) om dezelfde snelheid als de brushed aangedreven wagentjes te hebben.
Zolang er genoeg binnenveld is valt dit te vergelijken maar vanaf dat het recht stuk groter word dan moet je met de 21.5T echt zwaar gaan vertanden om een gelijke snelheid te hebben.
Ik weet wel niet of ze toens met een silvercan of een carson cup motor reden (ik vermoed met een carson cup motor)
Op zich zekerst geen slecht idee om alléén een plastiek chassis met een 21.5T blinky toe te laten, maar qua motor/regelaar zou ik toch zekerst een silvercan met brushed regelaar als alternatief toe laten.
addicted2blue

Postby bart verschueren » Mon Dec 16, 2013 8:38 pm

21.5t blinky in stock?
no pain, no gain
bart verschueren

Postby Dave » Mon Dec 16, 2013 9:23 pm

addicted2blue wrote:Van Yokomo heb je ook nog de BD7ver.RS

Als je de Xray T3R zou toelaten dan heb je ook nog de Spec-R S1 of de 3racing sakura XI sport, maar deze 3 bolides hebben geen plastiek chassis (kuip) maar een glasfiber chassis plaat (heeft dezelfde layout/opbouw als een wagen met carbon chassis).

Dan is de doelstelling niet bereikt want dan kunnen de tt's weer niet mee
:lol: :D :lol:
Dave
Site Admin

Postby benny » Mon Dec 16, 2013 10:38 pm

Geen glasfiber of carbon chassis toestaan dan. Verder ben ik wel meer te vinden om enkel met de Tincan te werken qua motor.
GTM R/C Club bestuur
benny
Site Admin

Postby Mathias - Nico » Mon Dec 16, 2013 11:55 pm

Als het doel is om de drempel laag te houden en aantrekkelijk voor nieuwe rijders zou ik zeker opteren om motor te beperken tot 540 of eventueel Carson Cup. Zeker naar jongere rijders en beginnelingen toe is dit een voordeel. Ik kan enkel refereren naar Tamiya maar daar is de instap ( tt01 of 02) ook voorzien van dit soort motoren. Verder is dan de stap naar Tamiya Cup ook niet groot om Stock of Junior te rijden. Zoals gezegd, kan ik enkel refereren naar Tamiya, gezien ik geen ervaring heb met andere merken, maar ik vermoed dat de instap motoren bij deze merken te vergelijken zijn.
Mathias - Nico

Postby herman vg. » Tue Dec 17, 2013 12:04 am

Ben het volledig met benny eens over in de stock enkel en alleen de johnson en mabushi motors toe te laten met een beperking van de snelheid.het blijft toch een instap klasse.het chassis maakt voor mij niet zoveel uit zolang de motor en max. Snelheid beperkt word.
herman vg.

Postby Dave » Tue Dec 17, 2013 10:21 am

Mathias - Nico wrote:Als het doel is om de drempel laag te houden en aantrekkelijk voor nieuwe rijders zou ik zeker opteren om motor te beperken tot 540 of eventueel Carson Cup. Zeker naar jongere rijders en beginnelingen toe is dit een voordeel. Ik kan enkel refereren naar Tamiya maar daar is de instap ( tt01 of 02) ook voorzien van dit soort motoren. Verder is dan de stap naar Tamiya Cup ook niet groot om Stock of Junior te rijden. Zoals gezegd, kan ik enkel refereren naar Tamiya, gezien ik geen ervaring heb met andere merken, maar ik vermoed dat de instap motoren bij deze merken te vergelijken zijn.

In de stock reeks van de tamiya cup word er niet met johnsons gereden dacht ik toch?
Dave
Site Admin

Postby stijn » Tue Dec 17, 2013 11:25 am

nope enkel bij de Junior reeks.
Waar rook is... ben ik.... ;-)
stijn

Next

Return to Reglementen