superstock 2014

Discussie omtrent de reglementen van de club gebeuren hier.

Moderator: Dave

superstock 2014

Postby Dave » Sun Dec 08, 2013 6:55 pm

blijft de superstock reeks zoals ze is of gaan er wijzigingen gebeuren vanwege de aanpassing in het belgisch?
Dave
Site Admin

Re: superstock 2014

Postby Ally » Sun Dec 08, 2013 7:36 pm

Modified zal er waarschijnlijk niet meer gereden worden.
Hier komt best 1/12e in de plaats zoals op de laatste clubrace.
Dan hebben we dus al 3 klasses: Stock 27T, F1 en 1/12e.

Voor de superstock zou ik 10,5 blinky voorstellen (merk en type vrij)?
Maar ook de tamiya 16T sensorless toestaan zodat de tamiya euro tw piloten (benny, stijn, dirk, tim?, ...) daar ook in kunnen meerijden?

Wij zijn wel bij het FBA, maar wij moeten naar onze leden kijken en zien wat zij willen rijden en wat het beste uitkomt.
Piloten onnodig op kosten jagen is ver van onze bedoeling.
MAAR de combo van het fba (regelaar(enkel blinky)+motor(fixed zero timing)) zou voor maar 115 euro aangekocht kunnen worden, wat misschien wel interessant is voor piloten die er in willen stappen en nog niets hebben?

Denk er wel aan: als we 4 klasses rijden op een clubrace is het wel in race-mode zoals op andere wedstrijden: 4 minuten tussen elke reeks. Anders komen we niet rond.
Bij 3 klasses is er momenteel 8 minuten tussen de reeksen.
GTM R/C Club bestuur
Ally

Postby addicted2blue » Sun Dec 08, 2013 9:03 pm

Van welk merk is die combo van het FBA dan?
Tim rijd normaal gezien 12T, de rest rijd meerendeels 16T (Herman zou ook met een TA04 en 16T gaan rijden)
addicted2blue

Postby Ally » Sun Dec 08, 2013 9:05 pm

much more (zie post benny op nieuws pagina website gtm).
GTM R/C Club bestuur
Ally

Postby Dave » Sun Dec 08, 2013 9:15 pm

Ik stel gewoon de vraag uit interesse en plots word er een complete verandering vermeld die niet een enkele keer besproken is geweest.
In tegendeel, je was iedere keer wanner we er iets over vroegen niet echt geinteresseert.

Ik vind het zeer bizar dat je de reglementering aanpast maar de de reeks eigelijk al afschrijft...

Dus iedereen die touring wil rijden die sneller dan 27t gaat moet de clubrace maar vergeten?

De mannen die modified rijden die jij wil bedoelen worden trouwens ook meteen uitgesloten ofzo?

Ik heb de 17,5t reeds gekocht en Bart ook.
Je kan dus op zijn minst de 17,5t vertimed toelaten mocht er dan toch nog gereden worden.

De 16t van tamiya is trouwens niet opgewassen tegen een competitie 10,5 al is het blinky.

Tim rijd met een 12t dan kan die er meteen ook gewoon bij niet?

De superstock reeks op deze manier rijden is gewoon een manusje vanalles als het maar touring is...
Dave
Site Admin

Postby benny » Sun Dec 08, 2013 9:21 pm

We kunnen in plaats van SuperStock er ook modified van maken? En alles toestaan. Je rijdt met wat je wilt, qua motor dan bedoel ik. Seppe kon afgelopen jaar toch goed mee met zijn 17.5 boosted tegen de 6.5 van de rest.
GTM R/C Club bestuur
benny
Site Admin

Postby benny » Sun Dec 08, 2013 9:23 pm

Dave wrote:Ik stel gewoon de vraag uit interesse en plots word er een complete verandering vermeld die niet een enkele keer besproken is geweest.
In tegendeel, je was iedere keer wanner we er iets over vroegen niet echt geinteresseert.

Ik denk dat ge wat rap op uwe teen getrapt bent hier. De bedoeling van die post van Ally is volgens mij om de discussie op gang te brengen. En dat is blijkbaar wel geslaagd. :D
GTM R/C Club bestuur
benny
Site Admin

Postby benny » Sun Dec 08, 2013 9:27 pm

addicted2blue wrote:Van welk merk is die combo van het FBA dan?
Tim rijd normaal gezien 12T, de rest rijd meerendeels 16T (Herman zou ook met een TA04 en 16T gaan rijden)

Dit is de combo die ook voor het BK Stock gebruikt gaat worden, maar dan met een 10.5 in plaats van een 13.5. De motor moet echter nog wel gemaakt worden want met een vaste endbell bestaat deze 10.5 nog niet van Much More.

Image

http://ets.redrc.net/2013/10/muchmore-joins-ets-as-official-electronic-supplier/
GTM R/C Club bestuur
benny
Site Admin

Postby Ally » Sun Dec 08, 2013 9:33 pm

benny wrote:
Dave wrote:Ik stel gewoon de vraag uit interesse en plots word er een complete verandering vermeld die niet een enkele keer besproken is geweest.

Ik denk dat ge wat rap op uwe teen getrapt bent hier. De bedoeling van die post van Ally is volgens mij om de discussie op gang te brengen. En dat is blijkbaar wel geslaagd. :D

inderdaad.
zoals ik onlangs tegen stijn zei moet dit nog bekeken worden wat we nu gaan doen.
en hier kan er over gepraat worden en voorstellen gedaan worden.
het was gewoon een mogelijkheid en er is helemaal nog niets beslist.
het voorstel van benny is ook interessant en lost veel op.
GTM R/C Club bestuur
Ally

Postby stijn » Sun Dec 08, 2013 9:42 pm

Dank vrees ik wel dat we op 4 klasse gaan uitdraaien, 27t, superstock, F1 en 1/12de (indien genoeg animo)

de 27t , dat is de instapklasse voor de nieuwe leden.
Superstock: 10.5t blinky en de 12t tamiya en de 16t tamiya lijkt me haalbaar
F1 en 1/12 blijven zoals het is.

ik vind benny zijn idee ook wel goed maar wel gevaarlijk, je gaat commentaren krijgen zoals "hij rijd met een duurdere en betere regelaar die ik niet wil kopen" "zijn lipo's zijn nieuwer dan de mijne" ed. :-)

Wat misschien ook een oplossing is om bij de superstock een max verhouding toe te laten. Zo voorkom je te grote snelheidsverschillen. Hoewel je die al zowieso hebt met het verschil van motoren. is maar een gedachtje :-) en misschien moeilijk haalbaar.

grts.
Waar rook is... ben ik.... ;-)
stijn

Postby benny » Sun Dec 08, 2013 9:47 pm

Ik heb onlangs nog samen met Dirk gereden. Ik met een 10.5 boosted en Dirk met een 12T dacht ik. Ik had er wat moeite mee om telkens dichter te komen en proper voorbijsteken was best wel heel moeilijk. Hiermee wil ik maar zeggen dat het op ons circuit niet zo veel uit maakt hoeveel power je hebt zitten, maar wel hoe je die power gebruikt.

Ik denk ook dat er bij ons buiten de 27T Stock slechts ruimte is voor één extra touring klasse. Dit zowel qua tijdsbestek op de donderdag avond tijdens de race en qua bezetting van de klasse. Twee man in de Superstock en nog eens twee man in de Modified werkt ook niet.

Twee klasses samen laten rijden zoals we nogal eens gedaan hebben wil ik ook niet meer. Je moet dan tijdens de race teveel rekening houden met de andere klasse en dat kan je eigen race flink verbrodden. Dus mijn voorstel is 27T Stock, F1, Touring Modified en 1/12e. De individuele regels voor elke klasse zou ik ook laten zoals ze nu zijn.
GTM R/C Club bestuur
benny
Site Admin

Postby stijn » Sun Dec 08, 2013 9:54 pm

Voor mij maakt het eigenlijk niet uit waar ik in rij, als ik maar kan rijden.

voor mij is 27t stock, F1, Modified, 1/12de oke en de reglementen zoals ze nu zijn ook.

Ik ga dan modified rijden met mijn 16t sensorless motor van Tamiyacup en 1/12de zoals dit jaar gereden is.

Ik ben akkoord :-)
Waar rook is... ben ik.... ;-)
stijn

Postby bart verschueren » Sun Dec 08, 2013 9:56 pm

Er was al lang geweten dat ik en dave superstock woude gaan rijde omdat de 27t geen uitdaging meer is. Dus wij gingen er al een half jaar van uit dat we 17,5t zoude rijden. We kopen dat ook aan en nu ineens een kleine maand voor het nieuwe seizoen word er zomaar ineens een regeling voorgesteld waar wij absoluut niet op voorbereid zijn. Ineens naar modified is een te grote sprong want dan zoude wij ook constant voor de meer ervaren piloten aan de kant moeten. Er was tijd genoeg om al eens tegen ons te zeggen dat de motorlimiet misschien zou veranderen dan hadden wij daar rekening mee gehouden.
no pain, no gain
bart verschueren

Postby benny » Sun Dec 08, 2013 10:02 pm

stijn wrote:ik vind benny zijn idee ook wel goed maar wel gevaarlijk, je gaat commentaren krijgen zoals "hij rijd met een duurdere en betere regelaar die ik niet wil kopen" "zijn lipo's zijn nieuwer dan de mijne" ed. :-)

Ik denk niet dat we ons hier zorgen om moeten maken. Die paar procenten extra power die je puurt uit een duurdere regelaar of duurdere lipo's kan je op ons circuit toch niet zoveel opleveren. Mijn regelaar is ook al meer dan drie jaar oud en mijn lipo's zijn ook niet meer van de jongste en ik vind dat ik toch vermogen genoeg heb.
GTM R/C Club bestuur
benny
Site Admin

Postby benny » Sun Dec 08, 2013 10:06 pm

bart verschueren wrote:We kopen dat ook aan en nu ineens een kleine maand voor het nieuwe seizoen word er zomaar ineens een regeling voorgesteld waar wij absoluut niet op voorbereid zijn. Ineens naar modified is een te grote sprong want dan zoude wij ook constant voor de meer ervaren piloten aan de kant moeten. Er was tijd genoeg om al eens tegen ons te zeggen dat de motorlimiet misschien zou veranderen dan hadden wij daar rekening mee gehouden.

Allé, voor de tweede keer in een kwartier tijd: Het gaat hier om een voorstel hé jongens!!!!! Er is nog niets definitief. Nu doen jullie precies of jullie een reglement in je strot geramd krijgen zonder dat je je inbreng gehad hebt.

Het is trouwens nog maar 'begin' december, dus nog tijd genoeg om te leuteren over de nieuwe regels.
GTM R/C Club bestuur
benny
Site Admin

Next

Return to Reglementen