Vraag voor Reglement F1 aanpassing

Discussie omtrent de reglementen van de club gebeuren hier.

Moderator: Dave

Vraag voor Reglement F1 aanpassing

Postby stijn » Mon Aug 20, 2012 11:26 am

Hoi Allen,

Volgend jaar in de Tamiyacup is de Brushless motor 18T toegelaten.

Nu is mijn vraag:
Kunnen we het GTM-reglement nu al niet aanpassen dat Brushless reeds mag in de F1. Dit gewoon omdat er toch (buiten de BE-NL Finale in Rucphen) geen tamiyacup wedstrijden meer zijn en dan vind ik het te gek om nog CCM te moeten kopen terwijl ik (en nog andere mensen) reeds de BL combo hebben. (die duurder is in aankoop maar goedkoper in onderhoud en levensduur)
We hebben gemerkt dat er op vlak van snelheid niet veel verandert, enkel het uitkomen van de bochten gaat veel vlotter.

Ik heb hiervoor reeds al eens rondgehoord en ik moet zeggen dat diegene (95%) die F1 rijden daar geen probleem in zien.

Deze vraag gewoon maar omdat we dan ook gewoon kunnen trainen met de BL combo en als het clubwedstrijd is (nog 2x dit jaar, misschien 3) moeten we niet alles ombouwen naar Brushed of wisselen van auto waar je dan al lang niet mee hebt gereden.

dit is een voorstel dus graag jullie reacies :-)
Waar rook is... ben ik.... ;-)
stijn

Re: Vraag voor Reglement F1 aanpassing

Postby Ally » Mon Aug 20, 2012 1:03 pm

Het is niet gebruikelijk dat we het reglement onderwegen aanpassen, maar ik sta achter de redenen hier door stijn aangehaald.
Als het merendeel van de F1 piloten dit ziet zitten kunnen we de motor (Tamiya 18T sensorless met eender welke brushless controller) toevoegen aan het reglement.
Volgend jaar is deze motor zoiezo toegelaten bij GTM omdat deze op de tamiyacup toegestaan gaat worden voor F1 (naast de CC en de FT die ook toegelaten blijven).
Het zou ons een voordeel kunnen geven dat we de motor al ver op voorhand kunnen gebruiken en mee trainen.
Onze bandenkeus is al vrij momenteel en dit zal volgend jaar op de tapiyacup ook zo worden.
Dus voor mij persoonlijk is het ok.
GTM R/C Club bestuur
Ally

Postby addicted2blue » Mon Aug 20, 2012 5:03 pm

Dan zou ik wel willen voorstellen om de verandering NA de 1st komende clubrace te laten plaatsvinden, 8 dagen voor de volgende wedstrijd plots iets gaan veranderen is wel wat kort.
En om iederéén wat tijd te geven lijkt het mij toch veel fijner om dit toch op zijn minst nog ff te laten wachten.
Er kunnen al wel 95% van de F1 piloten voorstander zijn maar hoeveel percent van die 95% piloten heeft al daadwerkelijk zo'n brushless combo?

Dat is althans mijn vizie, ben uiteindelijk ook nog geen clublid hé :p
addicted2blue

Postby Ally » Mon Aug 20, 2012 6:23 pm

eerstvolgende clubrace staat ingepland voor 27 november.
mogelijk ook op 13 september, maar dat moeten we nog bekijken en staat dus nog niet vast.
nu 30 augustus is het zeker een training en geen clubrace.
dit najaar zijn er opmerkelijk veel evenementen in de hal die al voorbereiden tijdens de week met als gevolg weinig datums voor ons :x

het is verder een toevoeging, geen vervanging.
de CC en FT (en tincan indien gewenst) mogen ook nog gebruikt worden, ook volgend jaar. keuze tussen brushed of brushless.
de 18T komt overeen met een CC qua snelheid (uitgetest op lang recht bij ons).
qua torque (wegtrekken na een bocht) is de 18T beter, dat is nu eenmaal een eigenschap van brushless.

Ik heb zelf een 18T omdat ik die speciaal gekocht had om testen mee te doen voor de tamiyaboys omdat ze niet wisten wat te gebruiken voor de F1 volgend jaar. wie er verder al een heeft op de club weet ik niet aangezien we nu twee maand niet gereden hebben :(
Stijn had de 16T gekocht om te kunnen vergelijken. het ging tussen die twee motoren gaan.
de 18T bleek het vlotst te rijden en overeen te komen met de CC (wat ook interessant is voor de tamiyacup zodat de CC ook nog gebruikt kan worden voor wie brushed wil rijden).
de 16T was sneller, maar vooral veel te aggressief onderin, zelfs met de punch enz dicht.

en ja, het wordt dringend tijd dat ge eens lid wordt :mrgreen:
GTM R/C Club bestuur
Ally

Postby Dewouter » Tue Aug 21, 2012 9:20 pm

Ik ben alvast voorstander, tegen de clubrace van 27 november lijkt me inderdaad redelijk.

grts Wouter
Dewouter

Return to Reglementen