Een idee voor 2012.

Discussie omtrent de reglementen van de club gebeuren hier.

Moderator: Dave

Een idee voor 2012.

Postby benny » Sun Dec 18, 2011 1:34 am

Wat denken jullie van volgende aanpassingen van het reglement voor volgend jaar:

F1
* Carsun Cup Machine toevoegen
* Misschien een maximum breedte van wagen toevoegen

STOCK
* Enkel brushed van maken met als toegestane motoren de Johnson / Mabuchi 540, 27 turns brushed motor (mag rebuildable zijn). Geen brushless meer toelaten.

PRO STOCK
* 17.5 turns brushless motor, timing op motor en regelaar toegestaan
* rubber 1/10 touring banden

MODIFIED
* rubber 1/10 touring banden

Laat maar horen :D
benny
Site Admin

Re: Een idee voor 2012.

Postby Ally » Sun Dec 18, 2011 11:26 am

f1: lijkt me logisch. en ik zou zelfs nog verder willen gaan door het tamiya-cup reglement omtrend de f1's over te nemen, die hebben bijvoorbeeld ook de ballen gehad om de maximum breedte op die van de 104 std en pro te leggen, met als gevolg dat de bredere 103 en 104W aan hun laatste seizoen begonnen zijn. Qua eerlijkheid qua baanligging kan dit tellen. De maximum breedte op die van de 103/104W leggen heeft weinig zin, ik denk niet dat er nog bredere 1/10 modellen zijn?
Alle f1's in de club voldoen aan het tamiya reglement. Niemand rijdt voor zover ik weet met niet-tamiya parts en banden? Vele willen ook aan de tamiya cup meedoen, dus dan lijkt me dit ideaal.
En ik weet dat ik nu de 103/104W bezitters op mijn dak ga krijgen :mrgreen:
Maar alle 103/104W bezitters hebben ook een 104 std of pro, op 1 piloot na.
Het blijft natuurlijk een "idee voor 2012" topic, wat zeker geen finale beslissing is en een vrijblijvende conversatie blijft.

stock: ik veronderstel dat je de snelheidslimiet toch wil behouden?
verder gaat dit leuk worden om uit te leggen aan zij die brushless rijden in die klasse ...
eerst gaan we vooruit (brushless) en nu terug achteruit, dus dat lijkt me niet zo'n goed idee.
Gewoon streng zijn op de snelheidslimiet volgens mij.

pro-stock (+modified):
die gaan zo snel als modified. dit kan je niet meer bestempelen als liggen tussen stock en modified.
in mijn ogen wordt het tijd dat die twee (terug) samensmelten. de superstock met een 17T brushed motor kan je dit echt niet meer noemen. Behoud eventueel de twee klasses qua telling, maar ze moeten samen rijden. Qua aantal piloten is dit geen probleem.
en wat is er mis met schuimrubber banden? dat is toch een vrije keuze voor iedereen? waarom is daar altijd sprake van in deze klasses en nooit in stock? Het BK volgen haalt niet veel uit: die veranderen letterlijk elk jaar van gedacht en met sommige van hun beslissingen heb ik al eens goed gelachen (5 cellen anyone :mrgreen: ) ...
GTM R/C Club bestuur
Ally

Postby benny » Sun Dec 18, 2011 12:41 pm

De F1 beperken tot enkel Tamiya en dan alleen maar de F104 vind ik niet zo'n goed idee. Het is niet omdat nu iedereen toevallig met Tamiya rijdt dat dit de beperkende factor moet zijn. De maximum spoorbreedte zou ik invoeren omdat dat helemaal niet beschreven is in het reglement en men daardoor eigenlijk de mogelijkheid heeft om extreem breed te gaan met banden.

In de STOCK de brushless eruit halen is niet zo een probleem denk ik. Ik geloof dat er momenteel niemand met brushless rijd in de STOCK, of het moest Glen zijn en die gaat wsl toch over gaan volgend jaar. De STOCK is de grootste klasse bij ons en door de brushless eruit te laten haal je de kosten en de drempel naar beneden. Een brushless set heeft ook echt wel zijn voordeel t.o.v. een brushed set, ook al is de snelheidslimiet van kracht. Ik zou inderdaad wel de snelheidsbeperking in stand houden.

Het verschil tussen een 17.5 en een modified is is veel groter dan het verschil tussen een 10.5 en een modified. Vandaar zou ik de overschakeling maken naar 17.5. Ook gaan er een aantal rijders BK Stock rijden, wat ook met de 17.5 is. Dit maakt één en ander wel wat eenvoudiger. Verder zou ik de foam banden niet meer toestaan in de twee snelste klassen omdat foam banden wel degelijk een groot voordeel hebben ten opzichte van rubber. De rubber banden gaan wel veel langer mee, wat dan de kosten weer drukt.
benny
Site Admin

Postby Patrick V » Thu Dec 22, 2011 6:38 pm

Heb eigenlijk zelf maar één idee voor 2012 en dat is nieuw tapijt :-)
Patrick V

Postby Ally » Thu Dec 22, 2011 6:42 pm

Patrick V wrote:Heb eigenlijk zelf maar één idee voor 2012 en dat is nieuw tapijt :-)

dat idee wordt uitgevoerd eind januari, na de tamiya-cup.
GTM R/C Club bestuur
Ally

Postby bart_vansande » Sun Dec 25, 2011 1:14 pm

en waarom in de stock ook niet met de carsoncupmotor? :?:
daar is veel invoudiger aan te geraken...en die is er in tamiyacup ook en die jonsondings nimeer he...
en trouwens zijn er ook tamiyacuprijders in de stock he net zoals in f1
To slow ?go home !!
bart_vansande

Postby benny » Sun Dec 25, 2011 5:33 pm

De Carson Cup Machine mag nu toch ook al in de stock. Zolang de auto niet sneller gaat dan 35km/u is het geen probleem.
benny
Site Admin

Return to Reglementen