REGLEMENT Truck Clubrace (in ontwikkeling)

Discussie omtrent de reglementen van de club gebeuren hier.

Moderator: Dave

REGLEMENT Truck Clubrace (in ontwikkeling)

Postby Ally » Mon Feb 26, 2018 1:11 am

Zoals velen al weten zijn we bij GTM gestart met het clubracen met trucks.

Onderstaande is de basis van waar we vertrokken zijn:

Dave wrote:De trucks:

De bedoeling is om zo simpel en goedkoop mogelijk een leuke reeks te krijgen waar elke piloot kans maakt op een mooie positie doordat er met dezelfde setting gereden wordt.

Een reeks waar je kan en mag aan meedoen als clublid, maar dit mag niet de enige optie zijn.
Indien er voldoende piloten zijn om een andere reeks te rijden (stock, touring, enz.) moet deze evengoed nog gereden kunnen worden.
Voor diegenen die niet willen deelnemen aan de clubraces is er voldoende tijd om tussen de races te trainen.

Om de truckraces simpel en goedkoop te houden heb ik volgend voorstel voor een reglement:
Truck bouwen volgens de bouwbeschrijving
- Electronica uit de kit (motor en ESC)
- Banden uit de kit
- Chassis mag aangepast worden voor gebruik van Lipo-batterijen
- Kogellagers zijn wel toegestaan
- De stuurlink tussen servo-saver en de stuurbrug mag eventueel vervangen worden door een turnbuckle
- Spur van 58t met pinion van 22t

NIET toegestaan:
- Body lager maken (cabine)
- High voltage Lipo's
- Hop-ups
- ONNODIG BASHEN :evil:
- Zure gezichten :lol:


Het is dus een klasse die nog in ontwikkeling is.
Wat wil zeggen dat er mogelijk in de toekomst nog wijzigingen kunnen volgen naargelang de ervaringen onderweg.

De eerste officiële clubrace is gestart met bovenstaande regels en is met veel plezier en lol gereden door de piloten :D

Om het reglement duidelijk te maken nog even de opsomming zoals er gereden is op de clubrace van februari:
- Truck inclusief body bouwen volgens handleiding
- Electronica uit de kit (motor en ESC)
- Geen actieve koeling
- Banden uit de kit, enkel (op)lijmen en normaal bandensmeer is toegestaan
- Chassis mag aangepast worden voor gebruik van Lipo-batterijen (driehoekjes wegfrezen in de batterij bay)
- Kogellagers zijn toegestaan
- De stuurlink tussen servo-saver en de stuurbrug mag eventueel vervangen worden door een turnbuckle
- Spur van 58t met pinion van 22t is max, kleinere pinion en groter spur toegestaan
- Vet in frictiedempers toegestaan
- Balanceer lood toegestaan ivm teveel gewicht vooraan door body
- Fair play! De trucks gaan bij contact redelijk snel om, dus bij een duidelijke fout wacht je!
- 5 minuten rijden, 2Q, 2F
- 10mm rijhoogte minimaal

Specifiek niet toegestaan:
- Body lager maken (cabine)
- High voltage Lipo's of lipo's geladen boven 8.40v
- Eender welke andere hopups of modificaties buiten die expliciet toegestaan zijn.
- Onnodig bashen :evil: (lees: niet tegen den dave zijn kap rijden verdomme :mrgreen: )
- Zure gezichten, azijnpissers, zagers en klagers, foeteraars, ... :lol:

We hebben ondertussen testen gedaan met de simpele plastic tamiya olieshocks om het springen tegen te gaan.
Dus ENKEL Tamiya Shockset 54753 (CVA Super-Mini Shock) is nu ook toegestaan, met de originele veren die bij de truck zitten.

Voor de duidelijkheid:
- indien er genoeg volk is voor een andere klasse te rijden kan dit ook.
- als je niet geïnteresseerd bent aan clubrace met trucks kan je gewoon tussendoor rijden (er zijn momenteel 4x 5 minuten dat je niet kan rijden, dus daar ga je geen last van hebben)

Dat is het voorlopig tot op heden.

Truck on :mrgreen:
GTM R/C Club bestuur
Ally
 
Posts: 904
Joined: Wed Jan 25, 2006 10:04 pm

Re: REGLEMENT Truck Clubrace (in ontwikkeling)

Postby bart verschueren » Mon Feb 26, 2018 7:22 pm

Motor met der tijd naar carson cup veranderen?
no pain, no gain
bart verschueren
 
Posts: 133
Joined: Wed Sep 26, 2012 6:55 pm


Return to Reglementen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron